lördag 6 april 2013

Beck - Säsong 1

 


 
 
 


Dags för återlansering av Svensk Snutfilm med Beck - Säsong 1

Jag tänker inte kommentera varje enskild del utan nöjer mig med en sammanfattning då jag inte tycker att filmerna är lika bra som när dom var nya för 15 år sen.

Beck och Gunvald bekämpar brott i form av pedofiler, gravplundrare, knarklangare, flyktingsmugglare, seriemördare som gillar att sticka ut ögonen på kvinnor, tonåringar som slaktar folk i tunnelbanan.

När filmerna var nya 1997 så gillade jag speciellt Vita Nätter som handlar om narkotikasmuggling och Beck som råkar ut för en personlig tragedi, Nu känns den bara tråkig och ganska långsam och inte alls spännande.

Money Man var en annan favorit där Beck ska lösa mordet på en kollega och det visar sig att hans ärkefiende Gavling är inblandad framstår idag som ganska ologisk och inte alls lika intressant som 1997.

Den enda som sticker ut i mängden är Spår I Mörker som är en av dom få som gick upp på bio, fast hade den släppts idag så tvivlar jag att den skulle ha gått upp på bio.

Öga För Öga måste också nämnas p.g.a. att den innehåller en seriemördare som sticker ut ögonen på folk, den känns lite mörkare och mer genomtänkt än övriga delar.

Tyvärr så håller inte säsong 1 längre rent kvalitetsmässigt utan framstår som rätt trista om man jämför med liknade produktioner från sent 90-tal


Betyg 4/10  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar