fredag 5 augusti 2011

Kommissarie Winter - Rum Nummer Tio

En kvinna hittas död på ett hotellrum, hängd och med ena handen doppad i gips. Kommissarie Winter kallas till platsen och inser att han varit där förut, för länge sedan. Då hade en kvinna försvunnit spårlöst - ett fall han aldrig lyckats lösa arton år tidigare.

Med tanke på att förra filmen ändå var helt ok så hoppades jag att även denna skulle vara bra men tyvärr så får vi likt tidigare filmer en ganska segdragen historia där det tar tid innan det händer nåt och så får vi massa tillbakablickar från fallet arton år tidigare.

Vidare så störde jag mig på alla små sidohandlingar och biroller som inte tillför nåt utan bara är med som ren utfyllnad, Läste nånstans att i böckerna får man mer inblick i Winters tänkande och hur han kommer fram till saker när han åker runt i sin bil, något som inte skulle funka på film så det är väl därför man har valt att lägga till massa totalt meningslös utfyllnad.

Ska plåga mig igenom dom två sista filmerna när jag får lust och det blir troligen efter helgen för nu tänker jag se lite bra film som omväxling.


Betyg 2/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar