söndag 3 juli 2011

Den Fördömde - Första Kriminalfallet

En sextonårig pojke från Västerås är försvunnen och antas ha rymt till Stockholm hittas senare i ett kärr med hjärtat utskuret.

Rolf Lassgård spelar Sebastian Bengtsson som är en ”profiler” som har dragit sig tillbaka efter att ha förlorat sin fru och barn i en olycka och av en tillfällighet hamnar han i utredningen tillsammans med sin gamla kollega.

Nja det var ingen höjdare för det känns som att dom försöker likna amerikanska serier som C.S.I och och det funkar tyvärr inte pga. att man vill lite för mycket och inte riktigt vet hur man ska få till det till slut.

Lassgård är för mig Wallander eller Gunvald från Beck med Gösta Ekman så jag har lite svårt att se honom som nån annan i en snutfilm, Övriga skådisar är ok men vissa passar verkligen inte att spela poliser trovärdigt, det räcker inte med en blond snygg tuff tjej för att det ska bli bra.

Som titeln antyder så är det här första fallet, hittills finns det två delar och jag ska även ta mig an tvåan även om jag inte har några direkta förhoppningar på att den skulle vara bättre men vad gör man inte för sina läsare.

Betyg 2/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar