lördag 2 juli 2011

Maria Wern - Stum Sitter Guden

Mitt i det gotländska midsommarfirandet inträffar en rad bestialiska mord med ockulta förtecken och det verkar påminna om ett fall som hände för 20 år sen, är mördaren tillbaka eller är det nån som kopierar?

Nej den här var verkligen inte bra och jag brukar ändå acceptera det mesta när det gäller svensk polisfilm, Det var så illa att jag var nära att stänga av flera gånger men valde att snabbspola för jag ville ju veta om jag hade rätt angående vem som var mördaren och självklart hade jag rätt.

Ewa Röse passar inte riktigt i rollen som Wern och när hon ska spela tuff bler det mest pinsamt,

Vidare så störde jag mig på att det det alltid är 20 år tidigare det hände nåt som nu upprepar sig, hur många gånger har vi inte sett det? Ok det är ju svensk snutfilm men ändå borde man väl kunna variera åren lite mer än att det alltid ska vara just 20 år?

Har du verkligen inget annat att se så duger den väl men det finns betydligt bättre polisfilmer från Sverige

Betyg 2/10


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar